Zasady przygotowywania koktajli owocowo-warzywnych

   Wiosną i latem uwielbiam do swojej diety włączyć owocowo-warzywne koktajle. Pomysłów na nie mam moc! W zeszłym roku zaszalałam z surowymi burakami: 

piłam je sauté:

Redukujący zmęczenie koktajl z surowego buraka #dieta #oczyszczanie

z kiwi i bananem:

ENERGETYCZNY KOKTAJL Z SUROWEGO BURAKA #DIETA #ENERGIA #ZABIJSMAKBURAKA

czy truskawkami:

Surowe buraki z truskawkami? #przepisnakoktajl

   Drugą bazą do moich koktajli było awokado, które również łączyłam ze wszystkim - wydawałoby się, że działałam bez planu i systemu, ale tak naprawdę istnieje kilka zasad, którymi ściśle się kieruję przy komponowaniu kolejnych koktajli owocowo-warzywnych. 

   Pamiętajcie jednak, że jestem tylko samozwańczą blogerką, a nie dietetykiem, lekarzem czy makrobiologiem i nie traktujcie tego co piszę jak wyroczni. Jeżeli macie jakieś problemy zdrowotne, udajcie się do lekarza - Internet Was nie zdiagnozuje!


    NIE PRZYRZĄDZAM KOKTAJLI Z SAMYCH OWOCÓW

   Zawsze staram się, by w koktajlu znalazło się choć jedno warzywo jako źródło błonnika. Wiadomo, że koktajle z samych owoców są przepyszne, ale tak naprawdę ani nie pomagają się odchudzać, ani nie poprawiają trawienia, a stanowią bombę z cukrów prostych.

   BLENDUJĘ OWOCE TAKIMI, JAKIE JE NATURA STWORZYŁA

   Agnieszka z bloga https://www.neverendingtravel.pl/ ostatnio mi przypomniała, że jeżeli nie chcemy przytyć, nie należy wyciskać soku z owoców, a blendować je w całości z błonkami, ponieważ w nich znajduje się substancja spowalniająca wchłanianie się cukru do krwi. Picie samych soków z owoców (bez miąższu) będzie smaczne, ale może spowodować wzrost Waszej wagi i sytuacja stanie się nieprzyjemna.

      PROSTOTA TO NIE GRZECH

   Staram się nie komponować na siłę skomplikowanych składów - powodów jest kilka: ceny (im więcej ingredientów, tym wyższy koszt koktajlu), czas (nie chce mi się biegać po sklepach w poszukiwaniu nasion chia czy czaruszki) oraz smak (nie mam gwarancji, że skomplikowany, wieloskładnikowy koktajl będzie pyszniejszy od tego na bazie dwóch warzyw i owocu).

   KOKTAJL MUSI BYĆ SMACZNY

   Do koktajli przemycam nielubiane warzywa, ale markuję ich smak czymś wyrazistym i smacznym, np. do buraków dodaję banany. Jeżeli po zblendowaniu warzyw i owoców otrzymuję niesmaczną pulpę w kolorze psiej kupy, nie ponawiam przepisu i nie dodaję do na bloga. Picie koktajli owocowo-warzywnych powinny być przyjemne, więc nie mieszajcie na siłę selera naciowego z pieprzem cayenne, bo to zdrowe i teoretycznie rozkręcające metabolizm.

   TYLKO WODA,A NIE JAKIEŚ MLEKA

   Nie piję mleka z laktozą, a do roślinnych nie mam serca. Trzymam się zasady prostego, nieskomplikowanego składu.

   Dajcie znać, jakimi Wy kierujecie się zasadami przy tworzeniu swoich owocowo-warzywnych koktajli! I pytanie: jakie warzywo będzie w tym sezonie hitem?

1 komentarz :

Dziękuję za KAŻDY komentarz:). Wszystkie czytam i nieodmiennie się z nich cieszę:).

Designed by OddThemes | Distributed by Gooyaabi Templates